در Entity framework برای برقرای ارتباط با دیتابیس نیاز به یک کلاس داریم که ارتباط بین پروژه و پایگاه داده را برقرار کند. در این دوره ما از پایگاه داده SQL Server استفاده خواهیم کرد. کلاس مربوطه باید از کلاس DbContext ارث بری کند و نام کلاس با کلمه Context خاتمه یابد.

برای پیاده سازی در ویژوال استودیو یک پروژه جدید از نوع  Console App .Net Core ایجاد کنید به نام EFCore_Exam. سپس یک کلاس با مشخصات زیر به نام ApplicationDbContext به پروژه اضافه کنید.

public class ApplicationDbContext : DbContext
{
    public ApplicationDbContext()
    {

    }
}


کلاس DbContext در فضای نامی ;using Microsoft.EntityFrameworkCore قرار دارد که برای استفاده باید ابتدا پکیج های مورد نیاز را از NuGet و یا  Package Manager Console دریافت کنید. 

دریافت پکیج های مورد نیاز از طریق NuGet : بر روی پروژه راست کلیک کنید و  بر روی گزینه Manage NuGet Packages کلیک کنید. سپس در صفحه باز شده در قسمت سرچ عبارت زیر را سرچ کنید Microsoft.EntityFrameworkCore و پکیج های Microsoft.EntityFrameworkCore و Microsoft.EntityFrameworkCore.SqlServer را نصب کنید. ( ورژن 2.1.4 )

.توجه داشته باشید که باید ورژن پکیج مورد نظر شما با نسخه پروژه دات نت کور شما همخوانی داشته باشد. در این دوره از Core 2.1 استفاده کنیم.

دریافت پکیج های مورد نیاز از طریق Package Manager Console : 

با بمو جا باقی کی انوسم :(

Comments