تقریبا از تابستون 1398 من توی سایت Stackoverflow شروع به فعالیت کردم و به سوالهایی که در مورد سی شارپ پرسیده میشد و جوابش رو میدونستم جواب میدادم. اوایل که امتیاز مثبت (upvote) دریافت میکردم حس خیلی خوبی بهم دست میداد و همین حس باعث شد که بخوام سریعتر امتیازم رو بالا ببرم. به یکی از دوستام که برنامه نویس بود گفتم که توی سایت ثبت نام کنه و به سوال هایی که من جواب دادم، upvote بده که امتیازم بره بالا :).

تقریبا به 20 تا سوال اولم upvote داد و من 200 امتیاز گرفتم، خیلی خوشحال بودم. بعد دو روز یه نوتیفیکیشن دریافت کردم توی stackoverflow که همه ی 200 امتیازی که دریافت کردم از طرف یه کاربر بوده و تقلب محسوب میشه و همه ی 200 امتیاز رو پاک کردن. گفتم حتما یه راه دیگه ای داره که بشه امتیاز هام رو بیشتر کنم. واسه همین به هر سوالی که جواب میدادم، به رفیقم گفتم که بعد چند ساعت یا چند روز بهم upvote بده تا stack متوجه نشه :). 

ولی بعد یه مدت که امتیازم نزدیک 900 رسید، حس خوبی نسبت به خودم نداشتم. میدونستم خیلی از این امتیازها واقعی نیستن و بیشترش فیکه. به رفیقم گفتم اگه یه بار دیگه بهت گفتم upvote بده بهم این کار رو نکن :) و دیگه هم بهش نگفتم چون واقعا حس خوبی نداشتم و یه حس بدی داشتم نسبت به خودم. اوایلش خوب بود که امتیاز میگرفتم، ولی بعدا این حس خوب به حس بدی واسم تبدیل شد. 

بعد از اون دیگه همه ی upvote هایی که دریافت میکردم واقعی بودن و واقعا حس خوبی داشتم. الان هم به همین شکله.

چند روز پیش رفیقم که قبلا بهم upvote داده بود به یه سوال جواب داد و بهم گفت که بهش upvote بدم. منم یه upvote به جوابش دادم و تموم، تا این که ساعت 10 امشب 740 امتیاز ازم کم شد. خیلی شوکه شدم. من که دیگه تقلب نکرده بودم چرا باید این همه امتیاز ازم کم شده باشه. وقتی رفتم نگا کردم دیدم تموم upvote های قبلی که من از طرف رفیقم دریافت کرده بودم رو پاک کردن و گفته بود که اگه دو نفر به جواب های همدیگه upvote بدن تمام vote هاشون اصلاح میشه.

اگه همون موقع امتیازهایی تقلبی رو که دریافت کرده بودم رو پاک میکردن خیلی بهتر بود، تا الان که همه شون واقعی بودن و یه نمودار نزولی توی امتیازهام داشته باشم. هرچند من از اول کار اشتباهی رو انجام دادم و باید هم پاک میشد. 

به هرحال اینم یه بخشی از زندگیه من بود که یادگرفتم دیگه از اون کارا نکنم و یه تجربه شد واسم :). 

اگه شما هم توی Stackoverfow یا سایت های دیگه ای فعالیت میکنید از این کارا نکنید، اولش خوبه ها، امتیازت میره بالا ولی بعدا حس خوبی نسبت به خودت نداری.

Powered by Froala Editor

نظرات

سایر نظرات
  • کاربر مهمان

    خیلی عااالی بود👌

    ارسال شده در تاریخ چهارشنبه، ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    • admin

      ممنونم ;)

      ارسال شده در تاریخ پنج شنبه، ۲۹ مهر ۱۴۰۰
  • حسین

    کاش سایت stackoverflow قسمت زبان فارسی هم می داشت و استفاده ازش راحت تر می شد.

    ارسال شده در تاریخ پنج شنبه، ۲۰ آبان ۱۴۰۰
    • admin

      به نظر من انگلیسیش بهتره، کل دنیا میتونن بهت کمک کنن

      ارسال شده در تاریخ جمعه، ۲۱ آبان ۱۴۰۰